Projenin Amaçları
Hedef grubun öncelikle
sahip oldukları etnisite/karakterestik özelliklerinin onlar için fırsata
çevirmek ve toplumda bu zenginlikleri ile hak ettikleri değeri yakalamalarını
sağlamak bu proje ile mümkün olacaktır.
Mevcut duruma
bakıldığında okulumuz çevresindeki romanların bu gibi doğuştan gelen
yeteneklerinin mesela müzikte kendilerine tanıdığını tecrübe ve potansiyel fırsatı
deÄŸerlendiremedikleri, yine iktisadi hayatta giriÅŸkenlik gibi karakterestik
özelliklerinin sunduğu ticari performans ve yetenekleri değerlendiremedikleri
görülmektedir. Özellikle bu gibi edinimlerini profesyonel anlamda bir meslek
halinde devam ettiremedikleri, bu sebeple de baÅŸta topluma uyum
sağlayamadıkları gibi hatta Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisindeki birçok
özyaşam ihtiyaçlarını bile sağlayamaz oldukları çeşitli yardımlara muhtaç
yaşadıkları görülmüştür. Bu da beraberinde toplum içinde ciddi problemler
(çocuklarının eğitimde başarısız olması, suça meyilli olarak yetişmesi vb.) yaşamalarına
neden olmaktadır.
Bu amaçla bu projeyle
okulumuz çevresinde yaşayan roman vatandaşlar için istihdam ve sosyal uyum
alanında bir dizi faaliyet planlanmıştır.
BaÅŸta istihdam
alanında romanların mizacına uygun olarak seçilmiş müzik sektörü ve kozmatik
sektörüne dair mesleki eğitimlerle hem roman kadınların meslek edinmeleri ve
aile ekonomisine destek olabilecek düzeye erişecek şekilde yetiştirilmeleri hem
de roman erkeklerin yeni meslekler edinmeleri ve ekonomik kalkınma ile
ailelerinin yaşam standartlarını yükseltmeleri sağlanacaktır.
Projede özellikle kadınların
öncülüğünde sosyal uyum faaliyetleri de yürütülecektir. Onların mesleki mesleki
eğitim çalışmaları ekonomik gelişimin paralelinde verilecek kişisel gelişim,
çocuk bakımı, görgü kuralları gibi eğitimler sosyal uyumu güçlendirecektir.
Sosyal uyum çalışmalarında kadınlara ağırlık verilmesinin nedeni de onların sosyal
kalkınmada aile hayatına tesir etmede etkin olmalarıdır. Bu sebeple bu projede
ekonomik iyileÅŸme paralelinde sosyal uyumla ilgili verilecek eÄŸitimlerin ciddi
ve müspet sonuçlar doğuracağı düşünülmektedir. Yeni denilebilir ki; bu projede romanların
istihdam ile otomatik olarak hayat standartlarını yükseltmeleri sağlanacak ayrıca
bununla eşgüdüm halinde de onların sosyal ve kültürel yönden gelişmeleri ve aile
hayatlarını ilgilendiren bazı konularda bilinçlendirilmeleri sağlanacaktır.
Neticede hedef kitlemiz
için erken evliliğin önüne geçilmesi, hedef kitlenin ve aile fertlerinin suça
meyletmelerinin önlenmesi, roman çocukların eğitim yaşamını sonuna dek
sürdürmesi, çocuk işçiliğinin bitirilmesi ki zaten buna ihtiyaç duymalarının
önlenmesi gibi okulumuz çevresindeki roman vatandaşlarımızın hayatlarında bu
ekonomik refaha bağlı olumlu gelişmeler görülmeye başlanacaktır. Çünkü meslek
ve iş sahibi olan roman velilerimiz çocuklarıyla daha yakından ilgilenmeye
fırsat ve imkan bulacaklar, çocuklarını çeşitli işlerde çalıştırma gereksinimi
hissetmeyecekler, çevrelerinde değer ve itibar kazanarak topluma entegre olmuş
şekilde yaşamlarını ikame edebileceklerdir.
Projeyle
nihai olarak yararlanacak olan ilgili sektörde de önemli gelişimler söz konusu
olacaktır. Mesela; Antakya’da müzikal enstrüman kullanımı ve defne sabunu
üretimi alanında nitelikli ve sertifikalı işgücü ihtiyacının bir bölümü
mesleksiz ve/veya işsiz olan bu roman vatandaşlardan 40’ının bu projeyle verilecek
eğitimlerle (Kadınlar için 320 saatlik el yapımı sabun üretimi kursu, erkekler
için 232 saatlik güzel sanatlara hazırlık müzik kursu) mesleki ehliyetlere
kavuşmalarıyla sağlanacaktır.
Yine
projeyle romanların dışındaki toplumun diğer fertleri de onlarla ilişki ve
iletişimlerini müspet anlamda değiştireceklerdir. Çünkü romanların aile
ekonomilerinde ciddi anlamda gelişme görülecek bu da diğer bütün sosyal
ihtiyaçlarını gidermelerine yarayacak ve diğer bütün sosyal meselelerinde
iyileşme görülmesi sağlayacaktır.(Mesela suça meyl oranı azalacak, eğitim
seviyesi yükselecek, mesleki meşgaleleri olacağından serbest zamanlarını toplum
yararına geçirebilecekler vb.) Projenin 18-55 yaş grubundaki bu işsiz romanlara
sağladığı bu meslekleşme imkanı,
beraberinde doğal olarak onların özellikle kazandıkları bilgi ve
becerilerle iş bulabilmeleri kolaylaşacak ve böylece onlar bulundukları bölgede
ekonomiye katkı sağlayan bireyler olarak değer görecekelrdir.
Ä°ÅŸ
güvenliği ve işçi sağlığı eğitimi(24 saat), kişisel gelişim(16 saat), girişimcilik eğitimi(24
Saat) ve ilgili sektörlere dair mesleki eğitim alan 40 kursiyerden 25 kursiyer kendi işini kurma
konusunda ilk adımları bu projeyle atmış olacak kendi işini kuramayan geri
kalan kursiyerler de ilgili alanda ara eleman olarak çalışma imkanı bulacaktır.
Yalnız daha kuvvetli olan öngörü şudur ki bu projeyle mesleki eğitim alan 40
roman vatandaşın 40’ının da kendi iş yerini kurmasıdır.
Proje ile roman
ailelerin ekonomik alandaki bu geliÅŸmeleri ile birlikte sosyal entegreleri
kolaylaşınca doğal olarak okulumuz paydaşlarından da diğer
öğrenci velilerinin romanlarla birlikte çeşitli sosyal faaliyetlere yönelmeleri
mümkün olacak. Sosyal münasebetleri müspet yönde gelişecek ve artacaktır. Roman
alelerin eğitime daha çok önem vermesi ya da zaman ayırabilecek olması
dolayısıyla roman öğrencilerde akademik iyileşme görülecek böylece roman
öğrencilere karşı diğer ailelerin ön yargıları kırılacaktır. (Yani rahatlıkla diyebiliriz ki ailelerdeki
olumlu gelişme öğrencilere yansıyacak bu da diğer velilerce rahatlıkla fark
edilebilecektir.)
Projeyle 40 roman
kadın erken yaşta evliliğin sakıncası ile ilgili ve sağlıklı çocuk büyütmeyle
ilgili,100 roman veli de toplumsal kültür-nezaket kuralları ile ilgili ayrı
eğitimlere de tabi tutulunca ekonomik gelişmeyle rahatlayan aileler artık diğer
sosyal alanlarda da faaliyetlere katılabilecek zaman imkan ve hazırbulunuşluğu
uhdelerinde hissedebileceklerdir. Bu hazırbulunuşlukları sürecinde de yani
ekonomik iyileşmenin hissedilmeye başlaması ile birlikte de hemen bu tarz
nezaket kuralları, toplumsal meseleler hususunda bilinçlendirileceklerdir.
Bu kayýt 03/11/2016 16:01:56 tarihinde oluþturulmuþ ve 1037 kere ziyaret edilmiþ.
|